menu

9 Kasım 2015 Pazartesi

SİCİLYA GEZİMİZ

SİCİLYA GEZİMİZ sayfa içeriği

05.10.2015 sabah 06.55  THY ile Catania'ya 1 saat 50 dk. uçtuktan sonra ulaştık. Valizimiz olmadığı için hemen BUDGET'ten kiraladığımız arabayı almaya gittik. Yepyeni 2015 model lacivert bir Opel’imiz oldu. 3 gün 3saat 40 dk. için baştan kredi kartından 407.65 € ödeme yaptık. Araba tesliminde bizden sadece 314.56 € alıp gerisini iade ettiler. Baştan söylemeliyim ki neden bilmiyorum ama arabayı cok pahalı kiraladık. Bizden 15 gün önce giden arkadaşım 5 gün icin 250€ verdi. Navigasyonunu Türkçe’ye ayarlattık. Havaalanındaki turizm info'dan ve Budget'ten haritalar aldık.

65 km uzaklıktaki Siracusa'ya doğru yola çıktık. Saat 11.00 ve sıcaklık 26 °C idi. Türkiye'ye göre bir saat gerideler. Sabah  8.00'de indiğimizde de sıcaklık 18 °C idi. Cassibile, Fontane Beach tabelasından çıktık. Yol bitiminde Florida Cassibile'yi takip ettik. Biz son anda karar verdiğimiz için yolumuz biraz uzadı ama çok güzel yeşilliklerden geçtik. Siracusa'ya gelince Ortiaga'da kişi başı 25 € tekne turuna bindik.60-70 dakika sürüyor. Bu tür tekne turuna Capri Adası'nda da katılmıştım.
Tek denize giren ben oldum. Su çok temiz ve sıcaktı. Tekneden güzel falezler, 2.Frederck Kalesi, Barok Kilisesi, büyük doğal liman Ortigia'yı, Arşimet'in Mezarını, yunus heykeli (denizin içindeki bir kayayı buna benzetiyorlar),
Madonna'nın ağlama anıtını, köprü altında doğal mineral taşların denizin kenarında oluşturduğu düzlüğü görüyorsunuz.

Yemek için sahilde Bar Della Marina'da: Spagetti with tomato  (7.00€)
+ fetluccine with shrimp scampi (10.00€) + bir kadeh beyaz şarap + bir kola için toplam 23 € verdik.
        Yemekten sonra Catania'daki Bellini Otele gitmek üzere yola çıktık. Otelimiz çok merkezi ve Bellini Parkının  yanında. Bizim sıkıntımız klasik bir otel binası ve tabelası beklememiz oldu. Otel üçgen bir adanın tam burnunda, binanın tamamı otel değil (sadece en üst kat otel ve 7 odası var) ve ufacık bir tabelası var. Otele giriş yapınca bize 4 adet anahtar verdiler. Odanın, en üst yani otel katının anahtarı, binanınki ve de bahçe kapısının anahtarı. Otelin hemen solundan 5 dk. aşağıya doğru yürüyünce Etna Caddesine çıkıyorsunuz. Otelin hemen sağında market var ve her ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz.
         Akşam Etna Caddesinden Duomo Meydanı'na kadar yürüdük. Yerler gerçekten volkanik taşlarla kaplıydı ve kaymamak adına taşları aralıklarla dövüyorlarmış. Bu cadde şehrin en lüks caddesi ve her iki tarafta da sürekli mağazalar var. İlk meydana gelince Vincenzo Bellini heykelini, heykelin karşısında Roma Amfi tiyatrosunu görüyoruz. Tiyatronun etrafı demirlerle çevrili ve bu demirlerin üzerinde belli aralıklarla yüz figürleri var. Vakti zamanında burada gladyatörler savaşırmış. Maalesef biz insan oğlu bu tarihi eserin içine de bir sürü çöpler atmışız. Hemen arkasında katedral var. Caddeden aşağıya doğru devam edince Barok tarzında yapılmış yanardağdan dolayı duvarları ve çatı saçakları islenmiş güzel binaları görüyorsunuz. Yolun sonunda şehrin simgesi olan Funtana Dell Elefonte (fil heykeli) çıkıyor. Çok eskiden deniz buradan başlıyormuş fakat yanardağ patlamaları sonucu deniz dolmuş. Burada Duomo Cafe, Universita Decli Studi, Siculorum Gymnasium binaları var. Meydanda üç kızın üstünden su akan güzel bir heykel var. Bu heykel tren istasyonunun hemen yanında adı da Rape of Proserpina Çeşmesi. Zeus'un kızı olan Proserpina mevsimlerin sebebi olarak anılıyor. Hikayesi; Hades'in kaçırması neticesinde Proserpina yeraltında yaşamak zorunda kalır. Annesi buna çok üzülür. Demeter ve Zeus 'un da yardımıyla Hades ile anlaşırlar. Proserpina kışın üç ay yerin altında, 9 ay ise yeryüzünde yaşamaya başlar. Yeryüzündeyken bahar gelir ,çiçekler açar.

Buranın arkasında balık pazarı var. Sabahları kuruluyor ve akşamları burası yerini restoranlara bırakıyor. Biz tavsiye ile gittiğimiz 'La Paglia' dan çok memnun kaldık. Yerel şarapları olan Murgo'yu içtik, pomodoro(şarap ve domates soslu kabuklu midye), in salata di mare (deniz ürünleri salatası), pesce spada (kılıç balığı) ve tonno (turna balığı) yedik. Hepsi çok güzel ve doyurucu idi. 25€/kişi ödedik.
       Burada en önemli sorun araçlar için park yeri bulabilmek. Kendi halkı sarı çizgilere park ediyor. Turistler mavi çizgilere park etmek zorunda ve muhakkak çizgilere düzgün park olmalı. Çizgi olmayan yerlere de park edebiliyoruz ama bunları bulmak biraz zor. Muhakkak arabayı park edince yakın bir parkmetre bulup bozuk para ile çalışan biletlerden alıp camın önüne koymalısınız. Aksi takdirde anında ceza geliyor. Saatlik 0.70 €, 12 saatlik 2.40 € ödemek gerekiyor. Mavi çizgilere 13.00-16.00 park edersen ücret ödenmiyor(siesta). Arabadan her inişinizde navigasyon cihazınızı söküp kaldırmanız gerekiyor aksi takdirde çalınıyormuş.
topladım. Otoparkın orada çok güzel reçeller tatmıştım.250g 6.00 €, 400g 8.00 €. Ben en çok limon ve mandarini beğendim. Orada karşılaştığımız bazı Türklerle beraber toplu alım yapıp indirim yaptıralım dedik ama fiyatı inmeyince hiçbirimiz almadık. Aynı reçelleri tepede de bulduk ama fiyatları 1.00 € daha pahalıydı. Tepede muhakkak ikram edilen limonçello, kavun,acıbadem ve fuoco dell' etna likörlerinin tadına bakın. Ben herzamanki gibi "marketten daha ucuza alırım" mantığıyla oradan almadım ve marketi bekledim. Fakat sadece en son yazdığım lik        06.10.2015 sabahı 9.30 gibi otelden çıkıp Zafferena tabelasını izleyerek Etna Yanardağının yolunu tuttuk. Bir sürü tabela var ama en kısa ve sık görebileceğiniz tabela bu. Yanardağın aktifliğini uçaktan da görüp resmini çekebilirsiniz. Araçla Catania'dan 60 km uzaklıkda ,belli bir noktaya kadar gelip bir saat için 1.20 € ödeyip gene çizgilere arabanızı park edip teleferiğe doğru yürüyorsunuz. Teleferik için (Teleferik 9.00-16.30 saatleri arasında çalışıyor.) 30€/kişi ödeme yapıp sıraya giriyorsunuz. Sıra çabuk ilerliyor ama yukarı çıkmak 25 dk. sürüyor. 3345 m'ye çıkınca hava epey soğuk oluyor.Yanınızda başınızı bile koruyacak şeyler olsun, hatta gözlük bile takın çünkü rüzgardan uçuşan küller her yerinize giriyor. Eğer yanınızda taşımak istemezseniz oradan da 3 € 'ya kiralıyabiliyorsunuz. Bazıları ekstra 9.00€ daha ödeyip özel otobüslerle daha yukarı çıktılar ama biz çıkmadığımız için ne gördüklerini bilmiyorum. Ben hatıra olarak cüruflardan örü, dönerken free shopda, üstelik 14.00€ dağdaki ile aynı fiyata buldum, ancak diğerleri yoktu.
        Etna'dan inince Taormina'ya doğru yola çıktık.Taormina'ya 7 km uzaklıkta Alcantara'ya gittik. Tek kelimeyle mükemmel bir doğal park. 13.00€/kişi. Su seviyesi yüksek olmasa 40.00 €/kişi ödeyerek rafting yapılabiliyor. Biz gitiğimizde su çok yüksek idi. Sicilya'da mayonuz ya içinizde  ya da hemen ulaşabileceğiniz bir yakınlıkta olmalı. Önce güzel bir botanik parkı ve nostaljik hayvanların canlandırıldığı bahçeyi gezerken kendinizi birden tabiat harikası kanyonların arasında buluyorsunuz. Sonra asansör ile aşağıya inip ayaklarınızı buz gibi sulara sokuyorsunuz. Marketten  kaktüs meyvesi likörü  (13.00€) ve kaktüs reçeli (8.00 €) almanızı tavsiye ederim. Kaktüs meyvesi likörünü başka hiçbir yerde görmedim.

Alcantara'dan çıkıp sağa doğru 13 km gidince Giardini Naxos, sonra deniz kenarından 3km daha gidip Isola Bella'ya ulaşıyorsunuz. Gerçekten görülmeye değer bir yer ,sanırım batık bir şehirden kalan ada parçasına denizden yürüyerek ulaşabiliyorsunuz. Sahil taşlı ama konum ve manzara mükemmel.

Akşam otobandan 52 km ile Catania'ya geri döndük. Etna caddesine paralel  Via Crociferi sokağında TrattoriA da Mario isimli restoranı (cell:3451247250-3802487052) tesadüfen bulduk, insanlar ayakta sıra bekliyordu, durumdan etkilenip bizde bekledik ve iyiki de beklemişiz. On çeşit geleneksel yemek, sınırsız içki son olarak da kahve veya limonçello için 15.00€/kişi ödedik bu fiks mönü fiyatları. Yemeklerin hepsi mükemmeldi iştahlı biri olmama rağmen sadece yarısını bitirebildim.

07.10.2015 gene 09.30 da otelimizden çıktık ve otobandan 172 km uzakta olan Cefula'ya gitmek üzere Palermo’ya giden otoyola girdik. Varışa 50 km kala otoban çalışması sebebiyle bizi yoldan çıkardılar. Sürekli Palermo tabelalarını izledik ve yolumuz ekstra 25 km daha uzadı 2saat 45 dk oldu. Çok kötü köy yollarından geçtikten sonra tekrar otobana bağlandık. Cefula çok güzel kumdan sahili olan bir yer. Deniz çok sığ ve bizim şansımıza mı yoksa genelde öyle mi bilmiyorun çok dalgalı ve rüzgarlıydı. Sıcaklık 26°C olmasına rağmen rüzgar çok sersemleştirdiği için denize girmedik. Girenleri de cankurtaran su seviyesi bellerine gelince ikaz ediyordu.

160 km uzaktaki Messina'ya doğru   sahilden yol aldık ki etrafı görebilelim       dedik. Milazzo'dan çıktık çünkü buradan   Le İsole Eolie (Eolie Adaları) gidiliyor. Biz biraz geç kaldığımız için eğer adalara gidersek dönüş gemilerine yetişemiyeceğimizi anladık, gece otele dönmemiz gerekince yolumuza devam ettik. Adalar güzel gözüküyor. Hızlı gemi veya normal gemi ile gidiliyor. Sadece denize girilebiliyor gezilecek bir yer yok. 9 adet ada var ama okuduğum kadarıyla Stramboli'den gece lavların denize akışını görme şansı varmış. Tabi bunun için gece adada kalmak lazım. Hızlı gemi fiyatları Stramboli 21.85 €,normal gemi 16.45 €. Her adanın fiyatı farklı.
     Biz limandan dönerken, giderken de gördüğümüz Decathlon'un oradaki gross markete gittik, tıpkı bizim Metro'muz gibi fiyatlarda % 15 ucuz alışveriş yaptık fakat kasaya gelince fatura bilgileri istedi  biz herhangi bir firmaya kes dedik ama kabul etmedi. Biz de 1 km ileri gidip dönüş noktasından geri döndük ve diğer markete girdik. Peynirlerimizi ve içkilerimizi biz böyle marketten alıyoruz çünkü daha ucuz oluyor.
Market çıkışı 33 km uzaklıktaki merkez liman Messina'ya gittik. Gene yolun çoğunu sahilden gitmeyi tercih ettik. Limana gelince burası İtalya ile en yakın olan nokta. Hava kararmaya başladığı için karşıdaki ışıkları rahatça gördük. Şehir modern, kalabalık ve tabiki trafik var. Çok özel gezilecek bir yeri yok. Zaten ana meydanlardan mecburen geçiyorsunuz. Biz de Godfather filminin çekildiği Savaco'ya gidelim dedik fakat navigasyon 165 km verince zaten havada iyice karardığı için bir tek görülecek yer evi ve bar diye değmez kararı verip otobandan Taormina üzerinden Catania'yaya otelimize döndük (95 km). Otele dönünce otelin karşısındaki pastanede affogato (dondurma içinde kahve taneleri var) yedik fena değildi.
      08.10.2015 yani son yarım günümüz.Otelimizin yanındaki Bellini parkını gezdik; oldukça  büyük ve güzel bir park.En son olarak da Etna caddesinden sahile indik ve Sharaton'a kadar gittik. Bu bölge lüks ve nispeten daha yeni bir bölge. Bazı kişiler kayaların üzerinden denize giriyordu. Deniz her yerde çok temiz buna karşılık yolları çok bakımsız ve dar.
Benzinin litre fiyatı da 1.40-1.60 € arasında değişiklik gösteriyordu. Biz 900 km yol yapmışız.

Havaalanına geldiğinizde son kontrolden geçmeden karnınızı doyurun çünkü içeride ne yiyecek ne de içecek var. Ben havaalanından çok güzel badem ezmeleri aldım (3.60 €). Bizim içli köftelerimize benzer köfteleri var. Bunların içi bazılarında peynir-ıspanak, bazılarında peynir-et vs. var dışları ise pirinç ile kaplı kızartılmış fakat asla yağlı değil. Ispanaklı olanın adı Tavola Calda 2.60€

Genel Notlar:
Sabahları 9.30 gibi çıktık akşamları 23.00 civarı geldik. Gündüzleri sıcaklık 27-30 derece, akşamları ise 24 derece idi. Dolayısıyla Etna Daği hariç hiç üşümedik ki orası için de tedbirliydik. Kuzey bölgesi daha serin ve dalgalı. Bol bol tüneller var ve bu tünellerin çoğu da 3-4 km uzunluğunda. Otobana en fazla 6.80€ verdik. Biz Palermo'ya gitmedik bütün okuduğumuz yazılar ve konuştuklarımız gitmeye değmez diyordu.
      Bizim tek hatamız üç gece  Catania da kalmak oldu. Benim sizlere tavsiyem. Uçaktan inince bizim gibi Siracusa'ya gitmeniz ve tekne turu ile gezmeniz akşam Catania'da kalıp gece Etna Caddesini gezmeniz. Ertesi gün Etna Dağina çıktıktan sonra Alcantara'yı gezip Taormina da İsola Bella'ya gidip geceyi Taormina 'da kalmanız. Sabah ise Savaco'yu ziyaret edip oradaki barda bir seyler içip Cefula'ya gidip denize girip akşam Messina'ya dönüp son vapurla Eolia Adalarına kalmaya gidin. Ertesi gün denizinize girin ki geriye birtek Catania'ya uçağınıza dönmeniz kalıyor.
      Benim gezme anlayışımda giyim kuşam alışverişi olmadığı için bu hususta hiçbir tavsiyem olamayacak.Biz güzel ve yoğun geçirdik siz tavsiyelerime uyarsanız daha az yorularak daha fazla yeri daha ekonomik gezebilirsiniz.
         Hepinize kazasız güzel bir tatil dilerim.