menu

28 Temmuz 2019 Pazar

AMERİKA II - MIAMI

2019 temmuz başında hızlı bir Amerika turu yapmaya karar verdik. Amacımız şehirleri biraz tanımak ve kaç gün için gelinirse yeterli olur diye karar vermekti. Kısa sürede çok şehir olunca gece yarısı oteli terk etmek ve de düzensiz yemek yemek kaçınılmaz oldu.
İstanbul'dan 12 saatlik bir uçuşla MİAMİ'ye ulaştık. Pasaport kontrolünden önce gene, kiosk makinalarındaki soruları cevaplayıp bunun çıktısını alınca sıraya girebiliyorsunuz. Bu kural bütün Amerika girişleri için geçerli. Tekrar bagaj hakkınızın 23 kg. 2 olduğunu hatırlatmak isterim. Yolunuz bizim gibi iç hat uçuşlu ise bir tane kabin bagaj hakkınız var. Büyük ilk valiz için 30 $, sonrakiler için 35 $ para ödemeniz gerekiyor ve bu hususta çok katılar.
Bütün otellerimiz şehir merkezinden uzak olduğu için ve de zaman kısıtlı olduğu için bazen taksi, bazen uber ve bazen de toplu taşım araçlarını kullanmak zorunda kaldık.
Sabah otelde tanıştığımız bir Türk aile bize kendi imkanlarımızla nasıl gideceğimiz hakkında yardımcı oldu.
Uber ile Lincoln Ave gittik ve tavsiye ettikleri turdan biletlerimizi aldık. Hop-on Hop off / Boat Tour / Everglades bunların üçü 110 $ olmasına rağmen bize 78 $' a verdi. Fakat rehberin yüzünden biz Everglades turunu kaçırdık. Geri dönüp bunu yetkiliye söylediğimizde hemen parasını iade etti,eğer istersek ertesi günü otelden bizi aldırtıp gönderebileceğini de söyledi fakat bizim ertesi günü uçuşumuz vardı.

Lincoln Ave' den şehir turumuza başladık. Miami Beach, Coconut Grove, Coral Gables, Little Havana, Down Town Miami ve Bayside Marketplace gördüğümüz yerler arasında.

Zengin ve ünlülerin caddesi

Buradan eğer arzu ederseniz purolardan alabilirsiniz.

Yol boyunca bu yıldızlarla karşılaşıyorsunuz.

Atlı polis benim için poz verdi.

Horoz bölgenin bir                 simgesi

Dubai'de gördüğümüz gibi yukarıdan ulaşım araçları gidiyordu.

Banyan ağacı,dallarından yere doğru kök salıyor. Coral Gables bölgesinde çok bulunuyor.

New York'ta ilk defa deneyip çok memnun kaldığımız Bubba Gump'a tekrar Miami'de de geldik. Zaten bu zincir her yerde karşımıza çıktı. Bu sefer de bana ışıklı bardağımı hediye ettiler. Sakın bardak hakkınız olup olmadığını sormayı unutmayın.

Hop- on Hop-off'' ların son noktası Bayside. Tekne turuna da buradan biniyorsunuz. Everglades turu için de üstü kapalı kırmızı renkli otobüsler sizi buradan 10.15 veya 14.15' de alıyor. Eğer bizim gibi bunları  kaçırırsanız başka seferleri yok. Biz timsahların içinde gezemediğimiz için çok üzüldük.
Günün sonunda Bayside' da indiğiniz yerden tekrar otobüslere binip başlangıç noktanız olan Lincoln Ave'ye geri dönebilirsiniz. Dönüşte yakınıza yapıştırmanız için verdikleri çıkartmaları geri alıyorlar yani gün içinde onları atmayın.

Tekne turu ile bütün ünlülerin yalılarını görüyorsunuz. Ben bunlardan bazılarını kaydettim.

Şehrin içinde yürürken etrafı da görüntülemeyi ihmal etmedik.

Bizim gün yetersizliğinden özellikle görmek isteyip de göremediğimiz KEY WEST için muhakkak tam bir gün ayırmanız şart. Dışardan bilet alırsanız 69 $/kişi.
Bizim pek ilgimizi çekmeyen yerler arasında:
_Vizcaya müzesi ve bahçeleri
_ Miami akvaryumu
_Jungle ısland
_Wynwood walls,sokak sanatçılaının duvar resimleri mevcut
_Freedom tower, özgürlük kulesi 1960 yılında yarım milyon Kübalının kente kabulu sırasında toplanma yeri olarak yapılmış.Güneyin Ellis'i olmuş. Kuleler  78 m yükseklikte ve Miami Dade Üniversitesi'nin içinde yer alıyor.
Şahsi fikrim iki dolu gün gezmek için yeterli veya üç gün rahat rahat gezersiniz.