menu

9 Temmuz 2017 Pazar

KARAVANLA ALMANYA

Karavan tatilini sevgili Alp arkadaşımız aklımıza soktuktan sonra 5-6 kere toplanıp güzergah ve hazırlıklar hakkında rota çizdik.

22 haziranda rotamız yukarıdaki gibi olmak üzere  Münih'e doğru yola çıktık.

Karavanları teslim almadan önce bize yaklaşık birbuçuk saatlik bir eğitim verdiler. Bu arada da bizden 1500 € 'luk teminat parasını bloke ettiler. Geri döndüğümüzde hasar yoksa para hesaba geri geçiyor.

Karavanları teslim alınca hemen yakındaki Aldi  Markete alışverişe gittik. Markettekiler bizim iki araba dolusu alışverişimizi görünce çok şaşırdılar. Nerden bilsinlerki biz 15 kişiyiz ve birkaç günlük alıyoruz.

Yolboyunca etrafta gördüğümüz manzara çok güzeldi,tabiat bizi büyüledi.

Schraml ilk günkü konaklama yerimiz oldu çünkü esas gitmek istediğimiz yer doluydu. Konaklama için arabaya 10 € verdik fakat elektrik ve suyumuz yoktu, kendi şarjımızdan yararlandık. Yağmur çok az çiseledi ama hiç kimse kılını bile kıpırdatmadı. 19 günlük bebekleriyle insanlar geliyor.

İlk gece yemeğimiz çok eğlenceliydi. Tabi diğer gecelerin de aynı güzellikte olacağını sonradan gördük. Üzüntümüz planladığımız yerde kalamamak oldu.

Bu da ilk sabah kahvaltı hazırlığımız.

Ertesi sabah bizde herkes gibi göle girdik. Fakat bizim pek alışkın olmadığımız bir su tarzı dibi balçık ve biraz soğuktu.

Gece bunun içinde insanlar uyudu.

Yola çıkmadan önce yeni heves birkaç karavan pozu çektik.

23 haziran ve yepyeni manzaralarla dolu bir gün daha başlıyor.

Benzinini kendin dolduruyorsun yanlış doldurursan da sorumluluk sende. Diesel 1.139 € ve depo 90 L. Köy yollarının yanlarında bisiklet yolları var. Her yer yemyeşil.Evler iki katlı. Sürekli bisikletli kişilerle karşılaşıyorsunuz.

Bu güzel kampta yer olmadığı için sadece gezebildik.

Biz ikinci gecemizi Haaf Andreas Campingplatz'ta geçirdik. Sabah yürüyüşünü yapanlar büyük bir mutluluk içindeydi.

Biraz da eğlenmek lazım :)

Günün yorgunluğu en küçüğümüz Kerem'i bu hale getirdi.

24 haziranı Camping Birnau-Maurach' da geçirdik. Buraya gelene kadar da böyle güzel yerlerden geçtik.

Gecelerimiz de süslü  ve özel ışıklandırmalı geçti.

Birnau maurach, kamp bölgemizden 11.40 da ayrıldık. Buraya karavan başına 50 € verdik. Tuvalet, banyo vb imkanları çok iyi ve temizdi. Sadece gölün suyunu beğenmediğiz için girmedik. Kamp yaşantısını gördükçe ve yaşadıkça insan alışıyor. Her kamp yerinde en az 100 adet karavan görüyoruz. Tek sıkıntımız önceden planladığımız kamp yerlerinde kalamıyor olmamız.

Kamp yerleri rezervasyon kabul etmiyor. Durum böyle olunca başka arayışlara  yönelmek zorunda kalıyoruz.Her öğünümüz oldukça eğlenceli geçiyor. Çocukluğumuzdaki gibi kalabalık yemek yemek, el birliğiyle herşeyin çabucak halledilmesi gerçekten çok büyük zevk. Bu duyguyu çocuklarımın da yaşaması beni ekstra mutlu ediyor. Tabi bizim grubumuz da çocukların da yaş gruplarının kendi içinde yaşıt olması ekstra bir avantaj getiriyor.

Şimdi Titisee'e doğru gidiyoruz. Bir saatlik bir yolculuk yapacağız. Karavan içinde yolculuk yapmak gerçekten çok zevkli çünkü her türlü lükse hareket halinde iken sahipsiniz. Giderken bütün dolapların ve kapının kilitli olması gerekiyor aksi takdirde açılıp eşyaların dökülmesi kaçınılmaz bir son. Tuvaleti kullanırken alttan valfı açmak sonrada kapamak gerekiyor. Bastığımız zeminin içinde ve de masalı oturma gruplarının altı hep gözükmeyen dolaplarla dolu. Kanalizasyonu ve pis suyu boşaltmak çok kolay ve her kamp yerinde son derece güzel imkanlar hazırlamışlar.

Her yerde ve yol boyunca çok güzel manzaralar ve evlerle karşılaşıyoruz. Emekli insanları burada hep seyahat ederken görüyoruz. İnsanları, yaşamaktan zevk alınacak hale getirmişler. Çevre kirliliği yok. Birbirlerine çok saygılılar. Yaşam alanlarını hep süslüyorlar.

Park yerlerindeki tuvaletler bile tertemiz.

Makarnanın bu kadar şık sunumunu hiç gördünüz mü?

Karaormanlar mükemmel bir yer,biz doyamadık.

Biryandan sofra hazırlanırken diğer yandan da erkeklerimiz mangalımızı kuruyordu.

Baba oğul işbaşında

Kocama afiyet olsun,şerefe...

Mangal keyfi gerçekten çok güzeldi.

Kirschtorte tatlıları alkollü ve çok meşhurmuş. Vişneli pastanın tadına bakmadan dönmek istemedik. Oturduğumuz pastanede 1 dilim alıp yedik ancak tadını biz hiç sevmedik. Ayrıca vişneli likörleri de ünlüymüş, biz herzamanki gibi likörümüzü aldık.

Kamp alanımızın yürüyüş parkurundan fotoğraflar...

Burası da bize komşu karşı kamp yerinden görüntüler. Biz şu an Karaormanlardayız. Burayı çok beğendiğimiz için iki gün kaldık.

Akşam üzeri  Titisee'ye doğru güzel bir yürüyüş yaptık ve bol bol resim çektik.

Bu bölge guguklu saatleriyle meşhur bir yer.

Stuttgart'a gitmek üzere 2 saatlik bir yola çıktık.

Yanlış yola sapınca biraz mola verdik. Tabi bu anı da fotoğraf ile ölümsüzleştirdik.

Güney Almanya'nın her yanı yemyeşil ve temiz. Akşamları hava 22.30 civarı kararıyor. Gitgide bu hayata alışmaya ve daha çok zevk almaya başladık. Kamp yerlerinde her türlü ihtiyacınız düşünülmüş. Hele almış olduğumuz mangal kampımıza ayrı bir neşe ve atmosfer kattı. Buranın etleri hem çok lezzetli hem de bize oranla neredeyse yarı yarıya ucuz. Gerçekten Türk halkı olarak boğaza düşkünlüğümüzü her öğün yemeğimizde ispatladık. Günün öğün saatleri biraz sarktı ama hepimiz çok mutluyuz.

Uzun bir yürüyüşten sonra Uban gördüğümüz için çok mutlu olduk. Bilet almaya çalışmamız da tam bir mücadeleydi.

Stuttgart'a gelince karavanları kamp alanında bırakıp metro ile şehre indik.

Burası König Caddesi. Her marka alışveriş mağazası var. "dm" mağazasından her türlü vitamini uygun fiyata alabilirsiniz. Lego mağazısının da çeşitliliği çocukları memnun edecek düzeyde. Bu caddenin sonunda sağ ve sol tarafta dünya mutfağı ile sizin midenize hitap edecek restorantlar mevcut. Almanya'da istediğiniz saatte yemek yiyemiyorsunuz. Genelde 15-18 arasında yemek servisi yapılmıyor.

Sanat Evi

Königsbau, içinde 34 tane kolon bulunuyor.

Saray Meydanı

İdari işlerin toplantı mekanı

Schiller'in heykeli

Rathaus Meydanı

Collegiate Kilisesi, 15. yy

Eckensee Gölü                                                                                                                                                                                                                                                                Gölün hemen yanı Devlet Tiyatrosu

Belediye binası

Ana Tren İstasyonu

Ana tren istasyonunun içinden asansör ile panoramik şehir manzarası görmek için yukarı çıkabilirisiniz.

Dönüş yolunda çektiğim resimler.

Şehre indiğimiz dönüşte ellerimizin doluluğundan belli oluyordu.

Almanya'da her an yağmurla karşılaşabilirsiniz.Yağmur bazen atıştırıyor bazen de çok şiddetli; ama hemen arkasından bizi hep güneş karşıladı.

Akşam yemeğinden sonra günlerdir ulaşamadığımız internete ulaştık ve hepimiz sosyalleştik.:)

Bu sabah Selin'in dansı ile günümüze başladık ve Mercedes Müzesi'ne gitmek üzere yola koyulduk. Müzenin önündeki bütün taksiler Mercedes marka idi, ne olmasını bekliyorduk ki...

1888

1937 Mercedes Benz 770,160 km/ h ; 1937 Mercedes Benz 540, 170 km/h

1954 Mercedes benz 300 S Cabriolet A , 175 km/h

1955 Mercedes Benz 300 SLR

Papa'yı böyle bir araçta iken vurmuşlar.

Ay'a 7. ayak basan insan olan David Randolp Scott bu aracı satın almış.

Müzenin tavanındaki Mercedes logosunun 3 kolunun anlamı
Mercedes'in havada, karada ve suda gücünü temsil ediyor.

Müzenin 1. katında bir simülatör var ve girişi kişi başı 4 euro. Biz bindik fakat sadece paranıza yazık çünkü eski Formula yarışlarının şampiyonlarını anlatıyor. Müze girişinde grup iseniz kişi başı 10 € olan fiyat 9 € düşüyor. Öğrenci iseniz ve bunu belgeleyebiliyorsanız ise girişler 4€. Müzeye girerken omuz çantası dışında bir çantayı kabul etmiyorlar, eşyalarınızı kilitli dolaplara bırakıyorsunuz. En alt katta da alışveriş ve de teknolojik oyunlarla oyalanma imkanınız var. Ayrıca restorant da mevcut.

Müzeden çıkıp yeni kamp yerimiz olan Schwarzfelder Hof, Sabine Köhne u. Walter Mannes Campingplatz'a yerleştik.

Bu kampımızı bir gece öncesinden bulduk, içinde 2 göl 1 nehir vardı. Göldeki nilüferler gerçekten mükemmeldi. Etrafımızda atlar, deve kuşları mevcuttu.

Yeşillikler içinde çok güzel yürüyüş parkurları vardı.

Kamp için alışverişlerimiz sırasında Keremimiz böyle yorgun düştü.

Bu da, arabımızı teslim etmeye giderken     oldukça mahsun bir haldeyiz.

Karavanımızı teslim ettik ve Münih'te öğlen yemeği yiyoruz.

Metro ile havaalanına gidiyoruz

Bu sabah 06.15 'de uyanmak zorunda kaldık. Biz Münih' e ~150 km uzaktaydık ve trafik bizi bekliyordu.Karavan teslim saati en geç 10.30 olması  gerekiyordu. Eşyaları toplarken hepimiz hüzünlüydük, zevkli, neşeli, tabiatla içice bir hafta geçirmiştik. Herbirimiz valizi yerleştirmekte de epeyce zorlandık oysaki sadece bir gün şehre inmiştik.Karavanı teslim etmeden önce atık suları, tuvaleti ve etrafı temiz bırakmanız gerekiyordu aksi takdirde 50 € temizlik parası alıyorlar. Yakıtı da aldığınız dolulukta teslim etmelisiniz. Biz,karavanları kiraladığımız DRM firmasından ve de karavanın konforundan çok memnun kaldık. Her gün karavanın yeni bir özelliğini de keşfettik. Tabi başta insan anlatılanları iyi dinlese de unutuyor. Biz kalabalık olduğumuz için, içimizden biri muhakkak bir açığı tamamladı. Gece karavanın kaloriferini genelde 1. ayarda çalıştırdık. Tuvaleti kullanırken muhakkak klozetin altındaki kolu açıp kapamayı unutmayın. Kamp alanına yerleşince elektrik bağlanınca buzdolabının elektriğini değiştirin. Hareket halindeyken karavan modelinize göre ocağı kullanabilirsiniz. Gene hareket halindeyken basamak ve camlar kapalı, kapı da kilitli olmak zorunda. Ayrıca arkada oturanlar da kemerlerini takmak zorunda. Karavanın yerdeki ve de koltuk altındaki depolarını kullanmayı unutmayın.
Kamp konaklama fiyatı ~ karavan başına 50 € /gece diye düşünebilirsiniz.
Her kamp yerinde tuvalet, banyo, mutfak, çamaşırhane ve market mevcut. Ekmek siparişini geceden bildirmeniz gerekiyor. Her gittiğiniz yerde sizi sonsuz güzellikler bekliyor. Göllere girmeyi ve bol bol yürüyüş yapmayı ihmal etmeyin lütfen. Yanınızda bizim grup arkadaşlarımız gibi neşeli, çalışkan, becerikli ve uyumlu bir grup olursa her şey en az bizimki kadar güzel olur.
Tüm marketlerde plastik ve teneke kutuları geri dönüşüme atıp her biri için 0,25 € iade alabilirsiniz.Asla ambalajların üzerindeki etiketleri çıkartmayın çünki aide makinaları etiketsiz ambalaj atıklarını iade almıyor.İade karşılığında aldığınız kuponu o bölgede hatta o markette kullanın sonra almıyorlar.

Gezen evimizle inşallah başka bir seyahatte daha karşılaşırız.